- 4/30/20 - 1 form, 3 itemgroups, 7 items, 1 language
Itemgroups: Administrative Data, Degree of Health, Burden of Care
HEART FAILURE DATA COLLECTION Version 1.1.4 Revised October 31st, 2017 www.ichom.org Notice: This work was conducted using resources from ICHOM, the International Consortium for Health Outcomes Measurement (www.ICHOM.org). The content is solely the responsibility of the authors and does not necessarily represent the official views of ICHOM. Conditions: Heart Failure Treatment Approaches: Pharmacotherapy | Invasive Therapy | Rehabilitation This ODM-file contains patient-reported outcome variables. It should be tracked 6-monthly for life, starting 30 days and 6 months post-index event. The collection rhythm has to be reset after an acute admission (including complications), starting anew at 30 days post-discharge and 6 months post-hospital admission, and tracked 6-monthly from then on. Use of the following Scores for this standard set: KCCQ-12: Kansas City Cardiomyopathy Questionnaire-Short Version: You can obtain a license to use this instrument at your institution by visiting http://cvoutcomes.org/licenses NYHA – New York Heart Association Functional Classification: The NYHA is free for all health care organizations, and a license is not needed. PROMIS Physical Function Short Form 4a – Patient-Reported Outcome Measurement Information System: PROMIS Physical Function is free for all health care organizations, and a license is not needed. For more information, please visit http://www.healthmeasures.net/explore-measurement-systems/promis/obtain-administer-measures . As http://www.nihpromis.org/ is the official distribution site for PROMIS questionnaires and translations, only the total score will be included in this version of the standard set. Patient Health Questionnaire (PHQ-2): Copyright by Pfizer: "content found on the PHQ Screeners site is free for download and use as stated within the PHQ Screeners site, please visit http://www.phqscreeners.com/ for more information. ICHOM was supported for the Heart Failure Standard Set by GIG Cymru NHS Wales, American Heart Association, British Heart Foundation, Heart Failure Association of the ESC and European Society of Cardiology. Publication: Burns DJP, Arora J, Okunade O, Beltrame JF, Bernardez-Pereira S, Crespo-Leiro MG, et al. International Consortium for Health Outcomes Measurement (ICHOM): Standardized Patient-Centered Outcomes Measurement Set for Heart Failure Patients. JACC: Heart Failure. 2020 Mar 1;8(3):212–22. For this version of the standard set, semantic annotation with UMLS CUIs has been added.
- 12/28/21 - 1 form, 1 itemgroup, 7 items, 1 language
Itemgroup: Beeinträchtigung verschiedener Lebens durch Schmerzen
https://www.testarchiv.eu/de/test/9003694 Der PDI kann bei Patienten mit chronischen Schmerzproblemen eingesetzt werden, um das subjektive Ausmaß an Beeinträchtigung durch die Schmerzproblematik im Alltag zu ermitteln. Er basiert auf einem multidimensionalen Konzept von schmerzbedingter Behinderung und greift dabei auf eine von der WHO (1980) vorgenommene Unterscheidung von Krankheits- und Verletzungsfolgen zurück, in der zwischen Schädigung, Behinderung und Benachteiligung differenziert wird. Erfasst werden sieben Lebensbereiche: (1) Familiäre und häusliche Verpflichtungen, (2) Erholung, (3) Soziale Aktivitäten, (4) Beruf, (5) Sexualleben, (6) Selbstversorgung und (7) Lebensnotwendige Tätigkeiten. Reliabilität: Cronbachs Alpha lag bei Alpha = .83-.90. Validität: Die Eindimensionalität des PDI wurde bestätigt. Die Konstruktvalidität wird durch moderate bis hohe Korrelationen mit den folgenden Indikatoren für die erlebte Behinderung belegt: (1) Down-Time: r = .40; (2) selbstentwickelte funktionale Einschätzungsskala zu Erfassung konkreter Verhaltensbeeinträchtigungen: r = .78; (3) Oswestry Low Back Pain Disability Questionnaire: r = .76. Es ergaben sich Zusammenhänge mit der Schmerzintensität (r = .23-.62), dem Beck-Depressionsinventar (r = .26-.52) und mit der der Depressionsskala CES-D (r = .55). Für die kriterienbezogene Validität sprechen auch Befunde an stationären Schmerzpatienten, denen auf Grundlage des Mainzer Stadienkonzeptes chronischer Schmerzen drei Chronifizierungsstadien zugeteilt wurden. Normen: Es liegen Prozentränge vor. Nach Dillmann, U., Nilges, P., Saile, H. & Gerbershagen, H. U. (2011). PDI. Pain Disability Index - deutsche Fassung [Verfahrensdokumentation und Fragebogen]. In Leibniz-Institut für Psychologie (ZPID) (Hrsg.), Open Test Archive. Trier: ZPID. https://doi.org/10.23668/psycharchives.4505 Bei dem Testverfahren handelt es sich um ein Forschungsinstrument, das der Forschung, Lehre und Praxis dient. Es wird vom Testarchiv online und kostenlos zur Verfügung gestellt und ist urheberrechtlich geschützt, d. h. das Urheberrecht liegt weiterhin bei dem/den Autor/en. Rückmeldung über die Anwendung eines Verfahrens aus dem Testarchiv des Leibniz-Instituts für Psychologie (ZPID) muss an die Testautoren/-innen gemeldet werden.
- 1/10/19 - 1 form, 18 itemgroups, 79 items, 1 language
Itemgroups: Administrative data, Dose 1 - Local Symptoms - Vaccine 1, Redness (Local Symptoms), Swelling (Local Symptoms), Pain (Local Symptoms), Dose 1 - Local Symptoms - Vaccine 2, Redness (Local Symptoms), Swelling (Local Symptoms), Pain (Local Symptoms), Dose 1 - Other Local Symptoms, Dose 1 - General Symptoms, Temperature (General Symptoms), Irritability / Fussiness (General Symptoms), Drowsiness (General Symptoms), Loss of Appetite (General Symptoms), Dose 1 - Other General Symptoms, Dose 1 - Medication, Reminder

Please use this form for feedback, questions and suggestions for improvements.

Fields marked with * are required.

Do you need help on how to use the search function? Please watch the corresponding tutorial video for more details and learn how to use the search function most efficiently.

Watch Tutorial